Sf Nicolae sau Mos nicolae?

Grea dilema, dar voi cum vedeti ziua asta? Cu doi sarbatoriti in familie, la mine e cam amestec. As zice Sfantul  Mos Nicolae, dar mi-e sa nu scriu vreo blasfemie si sa ma trezesc cu o nuia-n ghete.

Oricum ar fi, ziua asta-mi pare un prilej de stat cu familia si/sau cei apropiati de sufletul nostru. Bine, mai e si prilej de mancat dulciuri pana ti se face rau. Eu asta stiu ca ne aduce Mos Nicolae, dulciuri multe si marunte. Poate si niscai mandarine, sa ne mai aduca la viata. Si tot asta-mi place sa daruiesc, cate ceva bun pentru fiecare. Zambetele-s garantate.

Dar pentru ca voua nu va lasa pe blog dulciuri, va las o reteta. In caz ca vreti sa rasfatati pe cineva drag sau pe voi insiva.

Panna cotta

– 90 ml lapte rece

– 500 ml frisca lichida

– 100 gr de zahar, sau putin daca-o vreti nu foarte dulce

– un plic de 10 gr de gelatina

– esenta de vanilie sau orice aroma vreti voi

Prepararea e simpla.  Gelatina se lasa cam 5 minute la inmuiat in laptele rece, iar in timpul asta, frisca si zaharul se incalzesc usor pe foc. Cand frisca da semne ca ar vrea sa fiarba, se adauga si laptele gelatinos, se amesteca bine si se ia totul de pe foc. Mai ramane doar sa puneti un strop sau doi de aroma, sa amestecati pana se imbina toate si gata preparea. Acum puteti s-o turnati in forme pe care sa le rasturnati mai tarziu pe-o farfurie si sa va ramana o mandrete de panna cotta sau s-o puneti in niste cupe aratoase. Formele sau cupele se lasa la racit si apoi se baga la frigider sa stea la racoare pana se incheaga. Apoi e gata de servit, cu niste dulceata buna.

Voi cum petreceti Sfantul sau Mosul Nicolae?

Previous Post
Leave a comment

4 Comments

  1. ha ha :)) si eu am pus aceeasi poza cu ghetutele :))

    Reply
    • Catalina Zaharia

       /  December 6, 2011

      :)) si am mai vazut pe undeva poza asta, dar nu mai tin minte unde. nu ma asteptam sa fie cu atata lipici la public poza :)) deh, Google 🙂

      Reply
  2. Dulciuri o gramada si sosetele simpatice, ca tot Mos Nicolae e legat de cizmulite! Nici vorba de nuia :X Da, cu familia, dar diseara…pacat ca ploua altfel era o zi perfecta

    Reply
    • Catalina Zaharia

       /  December 6, 2011

      vai, sosetele de iarna! eu am o slabiciune pentru sosetele groase si colorate 😀
      abia astept sa vina si la mine Mosul diseara, deocamdata m-a vizitat doar la internship. bomboane, bomboane, bomboane 😀
      si lasa, Cati e cea mai fericita ca ploua de Sfantul Mos Nicolae :))

      Reply

Leave a Reply

